U današnje vreme kada je velikom broju ljudi dostupan internet, može se sobodno reći da ne postoji korisnik računara koji nije bio u prilici da koristi internet pretraživač, tragajući za određenim informacijama.
Ova globalna kompjuterska mreža je neiscrpni izvor informacija i kao jedinstvena baza znanja, jedna je od osnovnih potreba savremenog čoveka u svakodnevnom životu. Kompleksnost interneta i količina podataka na njemu zahteva korišćenje posebnih alata koji se nazivaju internet pretraživači, predviđenih za pretragu željenih informacija. Ovi web alati funkcionišu prema posebno utvrđenim mehanizmima za pretraživanje interneta. Postoji mnoštvo raznih pretraživača ali svakako najpoznatiji i najstariji među njima je čuveni Google, pa ćemo se u daljem tekstu fokusirati upravo na njega.
Korišćenje Google pretraživača od strane korisnka ili popularno „googlanje“ je operacija koja se sastoji od par osnovnih koraka. Prvi korak je upisivanje određenog termina, tj. reči ili rečenice u pretragu, a zatim u drugom koraku vršimo selekciju dobijenih rezultata pretrage. Dakle, imate mogućnost upita i izbora željenih informacija u vidu izlistavanja naslova web prezentacija prema određenom rangu, odnosno definisanom redosledu. S tim u vezi, sigurno ste se više puta zapitali po kojim pravilima funkcioniše ovo rangiranje i na koji način neki web sajtovi dobiju mesto u prvih nekoliko rezultata pretrage na vašem pretraživaču. Ako ste samo prosečan internet korisnik koji vrši Google pretragu, ovaj podatak vam neće biti posebno bitan, osim u edukativne svrhe. Međutim, biće vam od velikog značaja ukoliko ste vlasnik nekog web sajta koji se bavi marketingom vašeg proizvoda ili usluge i može znatno uticati na poslovanje i produktivnost vaše kompanije. Postoji nekoliko faktora koji utiču na pomenti rejting.
Pomoću Google pretraživača možete pronaći na hiljade sajtova sa istom tematikom. Neki od njih imaju odličnu, neki solidnu a neki jako slabu posećenost. Jedan od uslova da vaš sajt bude dobro kotiran u pretraživaču jeste upravo i broj poseta. Kako uticati na to?
Pri izradi sajta svaki detalj, ma koliko delovao nebitan, ima svoju važnost. Pre svega je bitno da sadržaj vašeg web sajta bude kvalitetan. Da na njemu pružite tačne i korisne informacije koje će korisniku dati odgovore na sva pitanja koja ga interesuju u vezi određene teme ili određenog proizvoda. Pored sadržaja koji je najbitniji, važan je i sam izgled sajta, njegova preglednost, grafički dizajn, ime, sve što ga izdvaja i čini drugačijim. Ako je konkurencija velika morate se nečim razlikovati kako biste privukli pažnju i usmerili korisnika baš ka onome sto nudite.
Google ima za cilj da svim svojim korisnicima omogući kvalitetnu pretragu i da im obezbedi što tačnije informacije na osnovu pojmova koje korisnik pretražuje. Ako zelite da vaš sajt bude prvi na Google pretrazi potrebno je da na izradi sajta radite što temeljnije. Važno je da vaš sajt bude napravljen tako da tekstom i slikama bude prilagođen ključnim pojmovima koje internet korisnik pretražuje.
Još jedan veoma značajan faktor u izradi web sajta i njegovom rejtingu na internetu jeste optimizacija sajta.
Optimizacija sajta za pretraživače – SEO (Search Engine Optimisation) je proces koji utiče na vidljivost web sajta i na unapređivanju njegovog kvaliteta. Uz pomoć SEO vaš sajt će biti unapređen, njegova promocija će biti veća a samim tim će biti i više posećen. SEO uključuje različite vrste pretraga, od pretraga ključnih reči, preko slika, videa itd. Na ovaj način je lakše doći do određenog web sajta. Pomoću SEO optimizacije sajta možete biti dobro pozicionirani na pretraživaču a to znači i veću i češću posećenost vašeg sajta, veću mogućnost da reklamirate svoj proizvod i na kraju veći profit koji možete na taj način ostvariti.
Podjednako bitan faktor je i reklamiranje vašeg sajta odnosno postavljanje i razmena banera i linkova na drugim prezentacijama sa sličnom ili različitom tematikom. To ce uticati na broj pregleda i samim tim indirektno povećati šanse da budete prvi na Google pretrazi.
Ukoliko ste ozbiljni u nameri da budete prvi na Google-u potreban je trud i ulaganje da biste to postigli. Napraviti sajt deluje lako, posao koji naizgled ne iziskuje mnogo vremena, ali to nije sasvim dovoljno za ukupan uspeh.
Kroz ovaj tekst dobili ste neke osnovne smernice i ideje za unapredjenje rejtinga vašeg sajta u Google pretrazi. Na svojoj ličnoj web prezentaciji sve pomenute faktore možete unaprediti sami ali za ozbiljniji internet marketing i složenije projete ovakav poduhvat najbolje je prepustiti stručnim i iskusnim web dizajnerima koji dobro poznaju ovu problematiku.