Razvoj novih tehnologija krajem 20. veka i pojava interneta omogućili su, osim novog načina oglašavanja (reklamiranja proizvoda i usluga), i novi način trgovine. Danas se kupac preko interneta može informisati o kvalitetima nekog proizvoda određenog proizvođača, cenama i slično, ali mu je pružena još jedna mogućnost – da preko interneta i kupuje, zahvaljujući web prodavnici.
Šta je to web prodavnica?
Web prodavnica (e-shop, e-prodavnica ili internet prodavnica) je moderan način trgovine koji se odvija isključivo preko interneta. Njen sadržaj čine svi proizvodi jedne firme (može ih biti preko 100.000) sortirani po kategorijama i potkategorijama na osnovu: vrste, veličine, cene i slično. Svaki proizvod mora biti predstavljen fotografijom i detaljnim opisom da bi se kupac mogao dobro informisati i odlučiti za kupovinu. Sama kupovina se obavlja pomoću ,,dva klika“,a plaćanje je moguće izvršiti putem interneta (PayPal) ili tzv. pouzećem (po prijemu pošiljke).
Prednosti web prodavnice
- Ovo je jedan od najisplativijih načina trgovine jer su ulaganja minimalna, a zarada može biti neverovatno velika (najveće svetske web prodavnice ‚‚Amazon“ i ‚‚Alibaba“ imaju godišnju zaradu koja se meri milijardama dolara).
- Ukoliko se bavite isključivo ovim načinom trgovine, dovoljan Vam je samo prostor na internetu. Nisu Vam potrebni: poslovni prostor, lanac prodavnica, veliki broj zaposlenih, skupi katalozi i slično.
- Svoje proizvode možete ponuditi i prodati kupcima koji se nalaze bilo gde na planeti.
- E-prodavnica je dostupna 24 sata dnevno.
- Za prodavca je ovo izuzetno jednostavan, brz i efikasan način prodaje.
- Za kupce je ovo izuzetno udoban način kupovine (tzv. kupovina iz fotelje) – ne moraju da obilaze prodavnice, troše vreme i energiju – proizvodi, koje biraju i plaćaju preko interneta, dostavljaju im se na kućnu adresu.
Šta Vam je potrebno da biste ‚‚otvorili“ svoju internet prodavnicu?
Potreban Vam je samo kvalitetan sajt i stručnjaci koji će ga osmisliti. Vaše je da pripremite materijal (fotografije i opis proizvoda) i da objasnite web dizajnerima kakvu prodavnicu želite, a sve ostalo je njihov posao.
Mogućnosti internet prodavnice:
- predstavljanje velikog broja proizvoda;
- sortiranje proizvoda na osnovu više kategorija i potkategorija;
- brza i jednostavna pretraga proizvoda;
- lako ažuriranje – vrlo važna mogućnost jer su promene u ‚‚online“ trgovini svakodnevne;
- evidencija poseta i narudžbina – omogućava Vam da vodite statistiku svog poslovanja;
- mogućnost komunikacije sa korisnicima (‚‚chat“ opcija) – kupci u svakom trenutku mogu dobiti dodatne informacije;
- ocenjivanje i komentari proizvoda – iskustva zadovoljnih kupaca ( dodatna reklama za Vas);
- povezivanje sa društvenim mrežama;
- prostor za reklame srodnih kompanija (dodatni izvor zarade za Vas);
- siguran i jednostavan sistem za naručivanje;
- različite mogućnosti plaćanja ;
- više jezika i valuta;
- prilagođavanje svim savremenim uređajima;
- optimizacija za internet pretraživače.
Prodaja preko interneta postala je sastavni deo savremene trgovine, a moglo bi se reći i da je u njoj budućnost trgovine . Ovaj trend polako, ali sigurno postaje imperativ vremena i uskoro će biti nezamislivo trgovati bez internet prodavnice.
Zato, ako se bavite trgovinom, a još uvek niste pokrenuli svoju e- prodavnicu, uradite to što pre. Pronađite stručnjake koji će osmisliti Vaš ‚‚ e-šop“ i obezbedite se za budućnost. Obratite se i nama!
Mi smo profesionalna internet agencija koja vrlo povoljno obavlja sve usluge na internetu,