Pod redizajnom sajta podrazumeva se zadržavanje istog sajta (osnovnih karakteristika i domena), ali i delimična promena njegove strukture i dizajna, da bi se od postojećeg – zastarelog i nefunkcionalnog sajta kreirao novi – moderniji i funkcionalniji.
Kada treba redizajnirati sajt?
Napravili ste sajt pre nekoliko godina u skladu sa zahtevima tadašnjeg vremena – dobro dizajniran, funkcionalan, dostupan posetiocima i dobro pozicioniran na pretraživačima. Neko vreme ste od ovakvog sajta imali velike koristi – Vaš sajt je bio dobro posećen i na taj način ste stekli veliki broj novih klijenata. Ali, u poslednje vreme se situacija preokrenula, imate sve manje posetilaca, a samim tim i sve manje klijenata – što direktno utiče na Vaš posao i zaradu. Primetili ste da su sajtovi konkurentskih firmi bolje posećeni i modernije dizajnirani. Pitate se da li je vreme da napravite neke ozbiljne promene na svom sajtu.
Ako imate ovu dilemu, potrebno je da postavite sebi nekoliko bitnih pitanja.
Razmislite:
1.Da li je Vaša delatnost, sa svim novinama koje ste u nju uveli u poslednje vreme (nove usluge ili roba, cene, uslovi poslovanja i slično), adekvatno predstavljna na sajtu?
2.Da li ste zadovoljni izgledom svog sajta i organizacijom sadržaja na njemu?
3.Da li su informacije na Vašem sajtu aktuelne, dostupne i pregledne?
4.Da li je Vaš sajt prilagođen za prikazivanje na svim uređajima (mobilni telefoni, tablet i laptop računari)?
5.Da li Vas potencijalni klijenti pronalaze lako na pretraživačima?
Ukoliko na ova pitanja odgovorite negativno, vreme je da redizajnirate svoj sajt!
Kada donesete odluku da redizajnirate svoj sajt, nameću Vam se nova pitanja:
Kome poveriti ovaj posao i u kojem pravcu treba napraviti izmene?
Ovo su dve vrlo bitne odluke za Vas u tom trenutku. Podrazumeva se da ćete redizajniranje svog sajta prepustiti stručnjacima – web dizajnerima koji će to profesionalno odraditi za Vas. Što se tiče ove druge odluke, dizajneri će Vam i tu pomoći.
U saradnji sa njima Vi ćete analizirati svoj postojeći sajt (njegove dobre i loše strane). Dobre strane ćete svakako zadržati i na novom. Ne zaboravite – cilj Vam je da privučete nove klijente , a ne da izgubite stare, tako da novi sajt ne bi trebalo da potpuno promeni svoj identitet – mora da ostane prepoznatljiv za redovne korisnike!
Zatim je poželjno analizirati i sajtove konkurentskih firmi. Šta je to što njihove sajtove čini bolje posećenim? Da li je to prvlačniji izgled ? Možda bolja navigacija koja posetiocima omogućava lakše snalaženje na sajtu? Da li su drugi sajtovi bolje optimizovani (dostupniji za pronalaženje na pretraživačima)? Možda se ovi sajtovi redovno ažuriraju i pružaju stalno sveže i korisne informacije posetiocima?
I, najzad neophodno je analizirati koje su se sve to promene dogodile, kako u poslovanju Vaše firme, tako i u razvoju savremenih tehnologija, i zaključiti šta je to što je zastarelo na Vašem sajtu. Da li Vam je potreban jednostavniji sistem za upravljanje sadržajem sajta? Možda Vaš sajt treba prilagoditi za pristup preko pametnih telefona i tablet uređaja i povezati ga sa društvenim mrežama? Možda Vam je potrebna opcija za elektronsku kupovinu i slično?
Nakon ovakve opsežne i ozbiljne analize donosi se odluka u kojem će se pravcu redizajnirati sajt – koje sve karakteristike treba da ima da bi bio privlačniji posetiocima, moderniji i funkcionalniji, a samim tim i koristan za dalji napredak Vaše firme.
Ostaje Vam još samo da odaberete web dizajn firmu kojoj ćete poveriti redizajniranje Vašeg sajta. Kada budete o tome odlučivali, imajte u vidu i nas!
Mi smo profesionalna internet agencija koja vrlo povoljno obavlja sve usluge na internetu.